מכונת קפה אוטומטית: היא מסוגלת להרבה יותר מכפי שאתם חושבים

מכונת קפה

לאנשים עם לוחות זמנים עמוסים, מכונת קפה אוטומטית הפכה למקור הצלה, במיוחד כשיש צורך בכוס קפה טעים ונהדר, כאן ועכשיו. היא משמשת אתכם בעבודה כשאתם מחפשים את “זריקת הבוקר”, או כשאתם רוצים סיום מושלם לאחר הצהריים, וכמובן כשאתם צריכים להתעורר שוב אחר הצהריים. 

יחד עם זאת, מכונת קפה אוטומטית דורשת טיפול, תשומת לב וציוד מתאים על מנת שניתן יהיה להפיק ממנה את המרב, כך שחשבתי לצייד אתכם בכמה טיפים. היופי של מכונת קפה שמפנקת אתכם בכוס קפה איכותית הוא שברגע שאתם נותנים לה את מה שהניא צריכה, אתם מתפנקים עם קפה נהדר שאפשר להכין בחמש דקות, בחודשים הקרובים.

הגדרת מטחנה עדינה

מכונת קפה אוטומטית מגיעה עם מטחנה מובנית, כך שאתם פשוט שופכים פנימה את פולי הקפה שלכם, לוחצים על הכפתור, ומחכים, נכון? אז זהו, שחשוב לוודא שהמטחנה שלכם מוגדרת כהלכה, ממש כמו במכונה ידנית, על מנת שתוכלו להבטיח שהקפה מחולץ כראוי. 

המפתח כאן הוא למצוא את הגדרת הטחינה המשובחת ביותר האפשרית שעדיין מאפשרת למכונה שלכם לחלוט קפה, ולהפיק את הטעם הכי טוב האפשרי מפולי הקפה, ולייצר את הקפה הכי טעים ששתיתם בחייכם.

לא כל מכונות הקפה נבראו שוות

כל מכונת קפה אוטומטית שונה ממכונה אחרת, כך שאין כלל מהיר ואוטומטי שאפשר להקפיד עליו. שיטת הפעולה היחידה כאן היא להתחיל להשתמש במכונה, לנסות טעמים שונים ולהחליט על הטעם האהוב. זה אומר, כמובן, שאתם צריכים לנסות רמות בישול שונות, כך שאם הטחינה עדינה מדי, המכונה תפעל מהר מדי והתוצאה תהיה קפה דק, חלש ומר. 

פשוט המשיכו להתאים את הרמה הרצויה לכם במרווחים שונים עד שהמכונה תפיק קפה לאט אך חלק, כמעט כמו סירופ.

טעם אהוב הוא שאלה של מינון

גודל המינון הוא כמות המים שמועברת דרך הקפה הטחון. המדידות הסטנדרטיות הן בערך שלושים מילימטרים לאספרסו כפול, ו-15 מילימטרים ליחיד. כמובן שיש גמישות מסוימת, תלוי באילו כוסות אתם מכינים את הקפה. 

מכונת קפה אוטומטית תייצר קפה איכותי רק לנפח מסוים, ולאחר מכן תפיק את הטעמים הלא מושכים של הקפה.

המים לא פחות חשובים מהפולים

המים שבהם אתם משתמשים במכונה שלכם הם חלק חיוני בתהליך. זיהומים וכימיקלים שנמצאים באספקת החשמל יכולים להשפיע באופן דרסטי על טעם הקפה שלכם. לכן חשוב להתאים פיטר מים בשקע עטן על מכונת קפה אוטומטית, ומה שלא תעשו, הקפידו להשתמש במים מסוננים. 

לא קשה לחבר מסנן קטן לצנרת של המכונה, וזוהי השיטה האפקטיבית ביותר לסנן את המים ברמה נאותה, מה גם שפעולה כזאת תאריך את חיי המכונה שלכם.

לסיום, אין מכונת קפה אוטומטית שלא זקוקה לתחזוקה

זה החלק המשעמם והלא מגניב בתהליך. מכונת קפה אוטומטית זקוקה לתחזוקה וניקוי. בהתאם לדגם שבחרתם, התהליך יכול להיות קל, ולמכונות רבות יש הגדרת ניקוי עצמי, אך קיימים תהליכים שונים שחשוב להקפיד עליהם, לפעמים כל בוקר. 

חשוב להקפיד להוריד, לנקות ולשטוף את המכונה מבפנים ומבחוץ, כולל את המטחנה, אותה יש לנגב ולשפשף על מנת להסיר שאריות קפה טחון, מעופש וישן. זה אמור להיות תהליך שבועי, אך שוב, איכות הקפה שלכם תשתפר מאוד וכך גם חיי השירות של המכונה שלכם.

הנקודה היא שאם תקפידו על הצעדים האלה, מכונת הקפה האוטומטית שלכם תייצר קפה נהדר למשך שנים רבות.

אהבתם? תשתפו את מאמר

מה אתם חושבים