סוגי פולי קפה – מה מתאים למה?

סוגי פולי קפה

חשבתם פעם לעצמכם מה עבר בראשו של האדם הראשון בהיסטוריה האנושית ששתה קפה? ומתי זה התרחש בכלל?

ובכן, לא ברור בדיוק מתי גילו פולי קפה ברחבי העולם, אך ידוע כי הם הפכו מעוד נשנוש לעיס למשקה מהביל וארומטי, בסביבות 1454. זה התרחש באתיופיה, ממנה יצאו סוחרים תימנים שביקרו בה והפיצו סוגי פולי קפה שונים לעולם הערבי. משם נדד הקפה לאירופה ולשאר העולם, כשבווינה החל המנהג של הוספת המתקה וחלב למשקה.

מאז ועד היום נהנית האנושות ממגוון סוגי קפה העשויים פולי קפה משובחים והתחום רק הולך ומשתכלל בכל הנוגע לתוספות לקפה (למשל חלב בטעמים שונים), מכונות קפה אוטומטיות, שיטות קלייה של פולי קפה ועוד. קפה הוא אחד המשקאות הפופולאריים ביותר בעולם והוא מזוהה בעיקר עם שעות הבוקר בהן משתמשים בתכונות הממריצות של פולי הקפה על-מנת לחוש ערנות תוך זמן קצר. אבל גם בשעות אחרות של היום הוא מככב כמשקה אהוב במיוחד ולכן אם אתם רוצים לדעת איזה סוג של פולי קפה הכי מתאים לכם ומאיזה כוס קפה הכי תיהנו, המשיכו לקרוא.

סוגי פולי קפה

ערביקה ורובוסטה היו שני הזנים הראשונים של הקפה שנפוצו בעולם והם שני הסוגים הנפוצים ביותר עד היום, למרות שקיימים יותר מ 25 זנים שונים של קפה הידועים ברחבי העולם.

פולי קפה מסוג ערביקה הם יקרים יותר, משום שלוקח להם זמן רב לצמוח והם צומחים לגובה. צורתם אליפטית והם מספקים טעם מתון ומאוזן באיכות גבוהה. לעומתם, פולי קפה רובוסטה, מכילים כמות גדולה יותר של קפאין, הם מרירים יותר ומחירם נמוך משמעותית מפולי ערביקה.

פולי קפה נבדלים זה מזה בקלייה שלהם

אופן הקלייה של פולי קפה היא לא פחות ממדע מדויק. הקלייה היא זו שמעניקה לקפה את הטעם החומצי העדין שלו ואת הניחוח הארומטי ולכן סוגי קפה שונים נוצרים משיטות קלייה שונות:

  • קליה קלה. קליה קלה של פולי קפה מייצרת קפה בהיר, בעל רמה נמוכה של חומציות וטעם מעודן, שמתאימה עבור מי שאוהב את הקפה שלו חלש אך מספק. לכן, שיטה זו אינה מתאימה למשקאות המבוססים על טכניקת אספרסו.
  • קליה בינונית. המשמעות של פולי קפה בקלייה בינונית היא בחומציות וגם בצבע כהה יותר והיא נחשבת למאוזנת ביותר ומדגישה את הטעמים הטבעיים של הקפה. הקלייה הזו נפוצה בעיקר בטכניקות “אמריקנו” החביבה על האמריקאים. היתרון של הקלייה הבינונית הוא המגוון העצום של שיטות הקלייה הכלולות בה, המתבססת על סוגי פולי קפה שונים.
  • קליה כבדה. קליה כבדה היא תהליך בה קולים פולי קפה למשך זמן ממושך, מה שמעניק להם שכבה שמנונית וטעם מריר. סוגי פולי קפה שנקלו בשיטה זו מתאימים למי שאוהב קפה שחור וקפה אספרסו.

אהבתם? תשתפו את מאמר

מה אתם חושבים