פולי קפה מומלצים: שיעור מהיר בבחירת הקפה המתאים

פולי קפה

יש ממש אלפי אפשרויות כשזה מגיע לבחירת פולי קפה טובים, אבל חשוב לדעת איך לבחור אותם, כי בחירה שגויה עשויה להוביל להכנת קפה לא לגמרי מדהים.

לפניכם רשימה של פולי קפה מומלצים ביותר, שמתאימים לשימושים שונים, אבל לפני שנתחיל, חשוב שתבינו שאין סוג אחד של פולי קפה שנחשב לטוב ביותר, מכיוון שבחירה נהדרת אחת בסוג פולי קפה, היא בחירה נוראית מבחינת אחרים. בין אם אתם אוהבים אספרסו חזק, אמריקנו או תערובת מרעננת בניחוח הדרים, ברשימה שלנו תמצאו את התערובת שתתאים לכם.

איפה קונים פולי קפה מומלצים?

פולי קפה מומלצים מוצאים בעקבות המלצות של אנשים שאוהבים קפה ומבינים בתערובות ייחודיות. התשובה הברורה היא קולי קפה מקומיים. כשאתם קונים קפה ישירות מספק מקומי טוב; אתם קונים מוצר קלוי איכותי וטרי ממישהו שאכפת לו להכין קפה משובח. 

אז הצעד הראשון שלכם בקניית קפה נהדר הוא להתחיל להתעניין בבעלי המקצוע בסביבה ולנסות את הקפה שלהם. אין לכם גישה לקולה קפה מקומי נהדר? או שאין לכם זמן לחפש? הצעד הבא הכי טוב הוא להזמין כמויות קטנות של פולי קפה מתערובות שונות וחברות שונות.

אבל חשוב לבחור בחברה שמצהירה בפירוש על קליית פולי הקפה שלה רק לאחר ההזמנה. אתם לא רוצים להזמין פולי קפה שנקלו חודשיים לפני המשלוח.

איך לבחור פולי קפה?

אוקיי, הבנתם איך ואיפה לקנות פולי קפה מומלצים נהדרים; עכשיו הגיע הזמן ללמוד איך לבחור בין האפשרויות.

הנה קורס זריז של שתי דקות במונחים השונים של פולי קפה, שיעזור לכם לבחור בביטחון את הסוג המתאים.

פולי קפה ערביקה לעומת פולי קפה רובוסטה

פולי קפה ערביקה עדיפים בהרבה על רובוסטה, מבחינת טעם ואיכות. הם גדלים ברוב המקרים באזורים גבוהים, והמגדלים מניחים לפולים זמן רב יותר להתפתח. 

פולי קפה רובוסטה מכילים יותר קפאין מאשר ערביקה, הם גם עמידים הרבה יותר למחלות חקלאיות ומניבים תשואה גבוהה יותר. לכן החקלאים עדיין אוהבים לגדל רובוסטה, למכות שהם מוכרים את פולי הקפה במחירים נמוכים.

חומציות ומרירות

קפה הוא חומצי באופן טבעי, אבל זאת לא תכונה שלילית. חומציות טובה מכיוון שהיא מעניקה לקפה את טעמו הטבעי. אבל פולי קפה מומלצים שונים מגיעים עם רמות חומציות שונות, וחלק מהאנשים רגישים לחומצות אלה. החומציות הקיימת בקפה קשורה יותר לטעם לעומת חומציות, אם כי רבים טוענים כי חומציות בקפה גורמת לבעיות עיכול.

קפה שמגיע במקור מאפריקה מאופיין ברוב המקרים בחומציות גבוהה יותר, עם טעמים פירותיים או פרחוניים, וקפה ממקומות כמו ברזיל או סומטרה נוטה לחומציות נמוכה בהרבה, עם טעם קקאו ואגוזים.

ההשפעות על הטעמים

החומציות מושפעת מאוד מגובה הגידול. לקפה שגדל בגבהים נמוכים, יש במקרים רבים רמות חומציות נמוכות יותר. מרירות היא תוצאה של חליטה. לקפה מר מדי יש טעם לא טוב. אם תוציאו יותר מדי מהקפה הטחון, התוצאה תהיה גימור קשה ומר, ומצב זה מתרחש ברוב המקרים כאשר גודל הטחינה שלכם עדין מדי, או אם אתם קולים את הקפה יתר על המידה. 

ככל שהחלקיקים קטנים יותר, כך המים יכולים לגעת יותר בקפה, ובסופו של דבר ניתן לחלץ ממנו יותר.

במילים אחרות, מרירות בקפה זה משהו שתוכלו להימנע ממנו על ידי קליה כמו שצריך. חומציות בקפה היא טבעית ולא ניתן להימנע ממנה, אבל אתם יכולים “לכסות” חלק מהחומציות באמצעות צליה כהה, או באמצעות בחירת פולי קפה מומלצים דלי חומצה.

מוצא יחיד לעומת תערובות

יצרני קפה רבים מציעים קפה ממוצא יחיד, כמו גם תערובות שונות של פולי קפה. מקור בודד פירושו פשוט פולי קפה שאינם מעורבים, שמגיעים מאזור ספציפי אחד כמו למשל אתיופיה. תערובת, לעומת זאת, פירושה שמדובר בכמה פולי קפה שמעורבים בחבילה אחת.

מטרת התערובות היא לייצר איזון מבחינת טעם, גוף וחומציות. קלייה עשויה למזג סוג אחד של קפה עם סוג אחר שיש בו תוואי טעם בהיר, על מנת להשיג את המיטב משני סוגי הקפה, בכוס אחת. זה מה שקורה כשקולה קפה יודע מה הוא עושה, ולכן חשוב לבחור פולי קפה מומלצים ממותגים שיש להם מוניטין טוב.

תאריך הקלייה

אתם יודעים שקפה קלוי טרי עדיף, אבל האם אתם יודעים את מספר הימים האידיאלי לקניית קפה לאחר קלייתו? 

יש הרבה ויכוחים בנושא זה, אבל הטווח הבטוח הוא כל פרק זמן שנע בין שמונה ימים לשלושה שבועות מזמן הקלייה, ורוב מומחי הקפה מסכימים כי פולי קפה שומרים על רעננותם בין שבוע לחודש לאחר הקלייה.

אהבתם? תשתפו את מאמר

מה אתם חושבים