פולי קפה למכונת קפה כיצד לבחור את הפולים הנכונים בשבילך

פולי קפה טריים

הטריות, השמירה על האיכות, הנגישות ומבחר האפשרויות הרחב מובילים אנשים רבים לעבור ממכונת קפה על בסיס קפסולות למכונה אשר טוחנת את הפולים במקום. המעבר מצריך קניית פולי קפה ואנשים רבים הולכים לאיבוד בפעם הראשונה שהם קונים פולים. המאמר הבא ירכז את כל המידע על איך בוחרים פולים למכונת הקפה שלך, כדי להקל על המעבר.

כל מי שקונה פולי קפה קלויים בפעם הראשונה עומד במבט מבולבל מול קיר עמוס במגוון סוגי פולים, שיכול לבלבל כמעט כל אחד. זה קורה בעיקר כאשר קונים מכונת קפה אשר טוחנת את הפולים במקום ולכן צריך לדעת איך להגיע לתערובת ולצורת הטחינה שיהפכו את הקפה שלך למושלם. 

לבחור פולי קפה קלויים בצורה מושלמת למכונת הקפה שלך

כדי להגיע לקפה המושלם צריך להכיר את הזנים הנפוצים והם הערביקה ורובוסטה. פולי הערביקה יהיו יקרים יותר, מאחר שהעצים גדלים באזורים חמים שמצריכים שימוש במשאבים רבים והם גדלים בזמן שנע בין חמש לשבע שנים. ההגדרה של הקפה היוצא מזן הערביקה הוא קפה חריף, מתוק ופירותי, למרות המרירות הקלה שבו. 

הסוג השני הנפוץ ביותר הוא הרובוסטה, אשר גדל במדינות כמו הודו, ברזיל, וויאטנם ולמרות שהוא לא נפוץ במיוחד כקפה בפני עצמו ותופס נתח של רק 30 אחוז מכלל ייצור הקפה בעולם, הוא עדיין משמש כתוספת ברוב תערובות פולי הקפה שכל אחד מכיר ולכן חשוב להכיר גם אותו. הרובוסטה הוא בעל טעם ניטרלי עם מרירות קלה ובעל צבעי חום אפור בקרמה. 

לטחון פולי קפה במכונה: להגיע לדרגת הטחינה המושלמת

אחרי שבחרת פולי קפה נכונים, צריך לבחור את עוצמת הטחינה, שמשפיעה על הטעם של הקפה לא פחות מהפולים. תהליך הטחינה נמשך מספר דקות בלבד והוא מגדיל את שטח הפנים של הפולים, כך שהמים חודרים בניהם בקלות, דבר אשר מאפשר להרגיש את הטעם בצורה הטובה ביותר. אך חשוב להכיר את התהליך, שכן טחינה דקה מידי, למשל, עלולה לסתום את המסנן של המכונה. 

כלל המפתח הוא שככל שרוצים את הקפה דק יותר, כך יש לטחון למשך זמן רב יותר. מומלץ לעצור כל כמה שניות ולבדוק את רמת הטחינה ואפילו לגעת בקפה הטחון על מנת להרגיש את המרקם. 

הקפה הגס ביותר, שטחינתו נמשכת בין 5-10 שניות, מתאימה לקפה פילטר או קפה קר. 

להכנת אספרסו, נס קפה או קפוצ’ינו צריך טחינה דקה, שנמשכת 15-20 שניות ואם המכונה שלך היא אוטומטית, או שברצונך להכין מקינטה הטחינה תהיה בינונית ותימשך 10-13 שניות. לסיכום, אם בחרת לקנות מכונת קפה אשר טוחנת את הפולים במקום, כדאי להכיר יותר את עולם הקפה ולנסות תערובות שונות כדי להגיע לתערובת פולי קפה ולדרגת טחינה מושלמת שתתאים לסוג הקפה, כדי שיהיה לך קפה מושלם כל יום.

אהבתם? תשתפו את מאמר

מה אתם חושבים